Boekbespreking ‘Er is leven na de groei’

13 13 mensen hebben dit evenement bekeken.

Vind je het leuk om te lezen, om in gesprek te gaan over maatschappelijke onderwerpen en om van anderen te leren? Schrijf je dan in voor de boekbespreking over ‘Er is leven na de groei’ van auteur Paul Schenderling op donderdag 6 november 2025.

Over het boek

Stel je voor: een Nederland dat binnen de draagkracht van de aarde leeft. Een land waarin economische groei niet meer voorop staat, terwijl de welvaart van verreweg de meeste Nederlanders intact blijft. Een land waarin mensen gelukkiger worden, omdat ze minder stress en meer vrije tijd hebben. ‘Er is leven na de groei’ laat zien hoe dit kan, op een haalbare en betaalbare manier en in korte tijd. Aan de hand van kleine en grote verhalen neemt het boek je mee naar het Nederland van 2040. Daarbij passeren vele concrete verbetervoorstellen de revue, voor de inrichting van de economie, de sociale zekerheid, de landbouw, de zorg en mobiliteit. Ook laat het boek zien wat deze veranderingen praktisch betekenen voor jouw dagelijkse leven: in je huishouden, je werk en je leefomgeving.

Meer informatie over het boek.

Goed om te weten

• Op deze pagina schrijf je je in voor de boekbespreking van ‘Er is leven na de groei’.
  • Als je je inschrijft dan verwachten we (1) dat je het boek gaat lezen en (2) dat je aanwezig bent bij de boekbespreking.
  • Deelname is gratis. Wel moet je zelf het te lezen boek kopen, downloaden of lenen.
  • Op donderdag 6 februari bespreken we het boek. Albertien (programmamaker bij De Salon) is de gespreksleider van de avond. Ze zal een aantal vragen en stellingen voorbereiden.

Leesgezelschap De Salon

Deze boekbespreking is een activiteit van Leesgezelschap De Salon. Een paar keer per jaar organiseert het leesgezelschap een boekbespreking waarin de deelnemers samen een boek lezen en er over in gesprek gaan. Want samen over boeken praten is leuk én verrijkend. Je bekijkt het boek daarna met andere ogen en je ontdekt nieuwe dingen. Bovendien ontmoet je gelijkgestemden.

Klik hier voor de planning en voor meer informatie over het Leesgezelschap.

Ga naar de volgende URL om je te registreren voor dit evenement: https://www.eventbrite.nl/e/tickets-boekbespreking-er-is-leven-na-de-groei-937931978797 →

Datum en tijd