Boekbespreking ‘De acht grote lessen van de natuur’

191 191 mensen hebben dit evenement bekeken.

Vind je het leuk om te lezen, om in gesprek te gaan over maatschappelijke onderwerpen en om van anderen te leren? Schrijf je dan in voor de boekbespreking over ‘De acht grote lessen van de natuur’ van auteur Gary Ferguson op donderdag 5 september 2024!

Over het boek

‘De acht grote lessen van de natuur’ van Gary Ferguson is een boek over het mysterie van de natuur en toont hoe wij verbonden zijn met alles wat leeft. In het boek laat Gary Ferguson zien hoe we weer in contact kunnen komen met de natuur. Ferguson beschrijft aan de hand van nieuwe wetenschappelijke inzichten dat we niet losstaan van de natuur: we zijn zelf natuur, maar zijn dat vergeten. In acht lessen leren we van bomen, insecten, dolfijnen en andere natuurverschijnselen hoe we weer in contact komen met Moeder Natuur. Ferguson schreef een opwindend boek dat ons achterlaat met een gevoel van hoop en levenslust.

Meer informatie over het boek.

Goed om te weten

• Op deze pagina schrijf je je in voor de boekbespreking van ‘De acht grote lessen van de natuur’.
  • Als je je inschrijft dan verwachten we (1) dat je het boek gaat lezen en (2) dat je aanwezig bent bij de boekbespreking.
  • Deelname is gratis. Wel moet je zelf het te lezen boek kopen, downloaden of lenen.
  • Op donderdag 5 september bespreken we het boek. Albertien (programmamaker bij De Salon) is de gespreksleider van de avond. Ze zal een aantal vragen en stellingen voorbereiden.

Leesgezelschap De Salon

Deze boekbespreking is een activiteit van Leesgezelschap De Salon. Een paar keer per jaar organiseert het leesgezelschap een boekbespreking waarin de deelnemers tegelijk een boek lezen en er over in gesprek gaan. Want samen over boeken praten is leuk én verrijkend. Je bekijkt het boek daarna met andere ogen en je ontdekt nieuwe dingen. Bovendien ontmoet je gelijkgestemden.

Klik hier voor de planning en voor meer informatie over het Leesgezelschap.

Datum en tijd

05-09-2024 | 20:00 aan