Boekbespreking ‘Sapiens’

Boekbespreking ‘Sapiens’

13 13 mensen hebben dit evenement bekeken.

Vind je het leuk om te lezen, om in gesprek te gaan over maatschappelijke onderwerpen en om van anderen te leren? Schrijf je dan in voor de boekbespreking over het boek ‘Sapiens’ van auteur Yuval Noah Harari op woensdag 3 september 2025.

Over het boek

Honderdduizend jaar geleden waren er wel zes verschillende menssoorten. Nu is er maar één soort over, en dat zijn wij. Homo sapiens. Hoe komt het dat alleen wij zijn overgebleven? Hoe kwamen onze voorvaderen op het idee om steden en zelfs koninkrijken te stichten? Waarom gingen we in goden geloven, maar ook in natiestaten, en in bedrijven. Waarom vertrouwen we op geld, boeken en wetten? En hoe zal onze wereld er in de toekomst uitzien? In Sapiens neemt Yuval Noah Harari ons mee op een fascinerende reis door de geschiedenis van de mensheid. Wie zijn we? Waar komen we vandaan? En hoe zijn we geworden wie we nu zijn? In zijn aanstekelijke relaas laat Harari ons kennismaken met een raadselachtig fenomeen: de mens.

Meer informatie over het boek.

Goed om te weten

• Op deze pagina schrijf je je in voor de boekbespreking van ‘Sapiens’.
  • Als je meedoet, is het natuurlijk wel de bedoeling dat je het boek gaat lezen :-).
  • Deelname is gratis. Wel moet je zelf het te lezen boek kopen, downloaden of lenen.
  • Op woensdag 3 september bespreken we het boek. Albertien (programmamaker bij De Salon) is de gespreksleider van de avond. Ze zal een aantal vragen en stellingen voorbereiden.

Leesgezelschap De Salon

Deze boekbespreking is een activiteit van Leesgezelschap De Salon. Ongeveer 10x per jaar organiseert het leesgezelschap een boekbespreking waarin de deelnemers samen een boek lezen en er over in gesprek gaan. Want samen over boeken praten is leuk én verrijkend. Je bekijkt het boek daarna met andere ogen en je ontdekt nieuwe dingen. Bovendien ontmoet je gelijkgestemden.

Klik hier voor de planning en voor meer informatie over het Leesgezelschap.

Op de hoogte blijven van onze activiteiten? Onze nieuwsbrief verschijnt ongeveer 10x per jaar in je mailbox, met het actuele programma en kort nieuws. Klik hier en schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Ga naar de volgende URL om je te registreren voor dit evenement: https://www.eventbrite.nl/e/tickets-boekbespreking-sapiens-1041732107777 →

Datum en tijd

03-09-2025 | 20:00 tot
03-09-2025 | 22:00

Einddatum inschrijving

03-09-2025

Organisator

Evenement categorie

Delen met vrienden

Door Albertien Perdok

Albertien studeerde bos- en natuurbeheer aan Wageningen Universiteit en werkte voor organisaties zoals het Wereld Natuur Fonds en het Bureau voor Ruimte & Vrije Tijd. Nu is ze werkzaam als ecoloog bij de Gemeente Roosendaal. De rode draad: duurzaamheid. Albertien: "Met de activiteiten in de Salon wil ik mensen in verbinding brengen met elkaar. Mensen bewust maken van onze plek op deze planeet zodat we beter zorgen voor onze natuur."